niedziela, 13 marca 2022

[486]. Jak

Jak mam napisać o codzienności? O studiach, podróżach, planach.
Jest mi okropnie. 
Tak, cieszę się, że jestem, gdzie jestem.  Tak, oddycham z ogromną ulgą, jednocześnie czując jak ucieka powietrze z płuc, bo tam jest dramat. 
Co mogę napisać?
Zachód nie ma zielonego pojęcia o tym, co się dzieje w Ukrainie. Wiadomości pokazują jakieś tam urywki. Ale widzę co piszą zwykli Anglicy. Narracja podobna: naszym pomoc się należy, bezdomnym Brytyjczykom, a nie jakimś Ukraińcom. Tylko żaden nie pochyli się z refleksją, że te bezdomne osoby najczęściej same wybrały picie/ćpanie, a Ukraińcy nie mają wyboru żadnego.
W pracy słyszę: nie ma żadnej wojny. Bo to niemożliwe. Pokazują fejkowe zdjęcia i filmiki, bo przecież nikt już nie jeździ kamazami...
Jak debilom wytłumaczyć czym jest PKB, bieda tego kraju, bo jeszcze za Jelcyna dali się rozbroić, w zamian za wolność? Kurwa, nie trzeba być orłem, żeby tak proste rzeczy wiedzieć.
A ja słyszę, że wpuszczają Polacy do domów facetów, co po mordach leją kobiety. Że ogień nie niszczy czołgów. Że nie ma wojny i kurwa nie giną ludzie. I gdyby nie to, że mam wsparcie, to lałabym po ryjach, bo przeklinam okrutnie już dawno.


6 komentarzy:

  1. Jak to bardzo wszysyko zależy od miejsca. Znani mi Irowie wypytują jak jest teraz w Polsce, twierdzą, że Ukraińcy są biedni, a Putin-wariat musi umrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musi. Nikomu nie życzę, ale to się musi skończyć.

      Usuń
  2. kurwa od kogo Ty takie rzeczy słyszysz??
    a z drugiej strony w kraju tutejszym takie debilstwo podobne herezje opowiada...widząc tych ludzi... kobiety z dziećmi. na idiotów, popaprańców, zwykłych debili i wyznawców rady nie ma trzeba brać pałę i lać w mordę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pracy. Słów mi brak.

      Usuń
    2. Usłyszałam w niedzielę, ze Ukraińcy to przyjeżdżają do Polski samochodami, więc tacy biedni to oni znowu nie są.
      A czym mają przyjeżdżać? Z Kijowa, CHarkowa, Żytomierza? Wozami drabiniastymi??
      Nie dyskutuję. Nie umiem.

      Usuń
    3. Tak, skusili się przecież na darmowe przejazdy tramwajami, pociągami i polski PESEL. Nie mam już sił.

      Usuń

Jeśli zechcesz podzielić się swoim zdaniem - będę wdzięczna. Nie obrażaj nikogo, a Ciebie również nikt nie obrazi.