poniedziałek, 16 czerwca 2014

[285] Truskawkowy

Własnie kończę pasteryzowanie ostatnich słoików z dżemem truskawkowym.
Wyszło mi ich 27.
To duży postęp, patrząc z perspektywy na zeszły rok, kiedy to truskawki kupiłam raz i to chyba 2 kilogramy. Na więcej nie było mnie stać. A dzisiaj truskawki wychodzą nam bokiem. Wczoraj miałam w repertuarze jabłecznik z...truskawkami (tak tak, tamten mój jabłecznik, ale z truskawkami zamiast jabłek), ciasto drożdżowe z truskawkami (wypiek koleżanki), truskawki ze śmietaną, i nawet druga koleżanka przyniosła sałatę z serem pleśniowym z...truskawkami.
Na co mój kochany syn, obżerając się ciastem i truskawkami z bananem rzekł:
- Co za kompozycja smaków!
A dzisiaj chciałam zrobić pierogi. W ostatniej chwili opanowałam się i zrobiłam ruskie. I to był dobry ruch, bo przyszła Kudłata i mówi (ze strachem w oczach):
- co jest do jedzenia?
- pierogi
- tylko nie mów, że z truskawkami.....

Nie no, aż taką sadystką nie jestem.
Z truskawkami będą jutro.



14 komentarzy:

  1. :DDDDDDDDD
    masz Ty siłę przerobową! :) :*****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mam, co to dla mnie :) A sezon przetwórczy dopiero się zaczyna :D
      :***

      Usuń
  2. jako żywo przypomniał mi się jeden dzień z życia obozowicza (jakim ze trzy razy zdarzyło mi się być....): na śniadanie dżem truskawkowy, na obiad zupa truskawkowa z makaronem i kompot truskawkowy, na kolacje naleśniki z ... truskawkami :)
    a teksty Młodego powinnaś spisywać i wydać drukiem ... :)
    a dżemów zazdraszczam bo ja nic nie robię...
    miłego dzionka ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest myśl, ale często zapominam co powiedział :) Takich skomplikowanych słów czasem używa :>
      Miłego :****

      Usuń
  3. Mnie też juz wyłażą bokiem i postanowiłam zredukować liczbę krzaczków z 20 do 10. Zmusiłam się do zrobienia dżemu i koktajlu a innych nie robię, bo truskawki lubimy tylko surowe natomiast wszystko inne z truskawkami zdecydowanie Nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet i kompotowe lubię. Ale dżemów mi brakowało najbardziej.
      Na surowo też uwielbiam.
      :*

      Usuń
  4. https://www.youtube.com/watch?v=Pvh_ie7iI8E bo nie lubisz Beatlesów ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to już wolę tę wersję:
      https://www.youtube.com/watch?v=Jf22KDTtYHY

      Usuń
    2. Najbardziej wolisz truskawki ;)

      Usuń
    3. Można tak powiedzieć :)

      Usuń
  5. A ja miałam taaaaakie plany porobić... i chyba porobię dżemiki... jak już będą śliwki ;) Jakoś łatwiej obierać śliwki węgierki niż truskawki. Podziwiam za cierpliwość!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam. Truskawki też są spoko. Gorzej z porzeczkami, ale czarne porzeczki mam w planie :)

      Usuń

Jeśli zechcesz podzielić się swoim zdaniem - będę wdzięczna. Nie obrażaj nikogo, a Ciebie również nikt nie obrazi.